Ons thema van goudlokje en de drie beren begon heel spannend! We vonden afdrukken van poten in onze gang en in de klas van juf Saalien.
We wisten
niet direct van wie de afdrukken waren, maar na het vinden van het boek werd
het snel duidelijk dat het om berenpoten ging.
De beren hadden zich verstopt op de bovenverdieping in de klas.
We maakten van de poppenhoek een echt berenhuis voor papa-, mama- en
babybeer.
Hierbij een opsomming van de activiteiten die we deden in de klas tijdens
dit thema:
Wiskunde:
-
We
leerden tellen tot 3.
-
De
termen klein, middelgroot, groot werden aangehaald.
-
We
sorteerden de attributen (bedjes, borden, lepel, stoelen) bij de juiste beer.
Schrijfdans:
Eerst maakten we roerbewegingen
met lepels in de lucht.
Eens we dit onder
de knie hadden, gingen we met verf en een lepel pap maken met
roerbewegingen op
papier.
Taal (woordenschat):
We luisterden een aantal
keer naar het verhaaltje van goudlokje en de drie beren.
We gaven veel
aandacht aan de woorden bord, lepel, stoel, bed, pap.
We sloten het thema af met een echt berenfeest!
We maakten berenpap en deden een activiteit met een parachute en met onze eigen beer.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten