zondag 28 januari 2024

Winter week 2 (de koffer van stip)

 

Deze week gingen we verder met het thema winter (de koffer van stip)

 

Toen we maandag terugkwamen op school zagen we meteen dat er een iglo in onze klas stond!

In de iglo kunnen we spelen met de koffer van stip en kunnen we boekjes lezen in het thema.



We zijn begonnen met het maken van een pinguïn.

Hiervoor moesten we eerst watjes in een flesje proberen te krijgen.

We prikten ook al vleugels die we dan zullen vastmaken aan ons gevuld flesje.



In het thema zijn we volop bezig met het maken van een winterse ‘outfit’.

Zo hebben we deze week al een muts en handschoenen gemaakt.

Volgende week zullen we onze sjaal maken.

 






Donderdag was het al de laatste donderdag van de maand dus was het weer ‘wieltjesdag’!

Wat was het fijn om weer te kunnen rondcrossen met onze eigen fiets.





Deze week leerden we ook een heel leuk liedje!

We hebben al veel geoefend dus kunnen we het dan zeker eens filmen om het te tonen aan mama en papa.

 

 

Ik heb mijn wanten al aan want ik wil naar buiten gaan.

Met mijn muts en dikke jas, lekker glijden op de plas.

Ik heb mijn wanten al aan want ik wil naar buiten gaan.

Met mijn laarzen en mijn sjaal, kom naar buiten allemaal.

 

De sneeuw is nu weg dus kunnen we daar jammer genoeg niet meer mee spelen in onze klas.

Juf heeft gelukkig iets gevonden waardoor we dit wel nog kunnen doen!

We maakten sneeuw van bloem en babyolie. Nu kunnen we toch nog sneeuwballen en sneeuwmannen maken of er gewoon vrij mee spelen.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laatste dagje school

Dag iedereen vrijdag was het de laatste dag school van dit schooljaar. Het duurde voor mij heel kort, maar ik heb er enorm van genoten. We h...